בין חזרה לשכתוב: ג'ודית באטלר והפרפורמטיביות של הזהות הקדמה

עמוד:9

קוויר באופן ביקורתי 9 חברתית נתונה . אולם לא רק משמעות האקט עצמו נובעת מהחזרה על פרקטיקה מוכרת — הכוונה עצמה, שלכאורה היא יסוד הפעולה, מקבלת את משמעותה ואת קיומה המובחן מהפעילות הלשונית . ה"אני", שלכאורה ניצב כמקור הפעולה ומשמעותה, מתכונן בעצמו מתוך החזרות הלשוניות . במילים אחרות, אין "אני" מאחורי הפעולה ואין סובייקט הנתון מעבר לפעולותיו, שכוונותיו ותבונתו מעניקות תוכן לפעולותיו . ה"אני" והסובייקט מוגדרים ומתכוננים באופן מתמיד מתוך הפרקטיקות התרבותיות, ומהווים עיקרון מארגן של משמעות . אלו עמדות שיחניות המתגבשות מתוך ההפעלות שלהן באופני השיח השונים, ומגדירות את תנאי הקיום של בני אדם כסובייקטים . תפיסה זו מניחה, אם כן, כי זהות כאישה או גבר, הומו או קוויר, היא ביצועית, כלומר מובנית מתוך קונוונציות התנהגותיות המזוהות עם תוויות אלו . במובן מסוים, "להיות" אישה או גבר פירושו כניסה לתפקיד תרבותי וחברתי שהפרט משתתף בו . מתוך המשחק צומחת זהותו כסובייקט, שלכאורה קיים מעבר לזהויות החברתיות שלה / ו ; אולם, בתמונה זו המשחק או התפקיד קודם לקיומו של השחקן כ"אני" וכסובייקט, שאינם אלא צורות חברתיות המעצבות קיום אנושי .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר