פתח דבר

עמוד:14

יצחק גילת 14 הפרק העשירי והאחרון נכתב על ידי יצחק גילת וענת כורם ונקרא : "עמדות הורים כלפי שיעורי בית" . הסוגיה של שיעורי בית מעוררת מחלוקת מזה תקופה ארוכה, אך המידע המחקרי אודותיה בישראל מועט ביתר . המחקר המוצג בפרק בוחן את תפיסות ההורים לילדים בבית הספר כלפי היבטים שונים של שיעורי בית, ומתבסס על נתונים כמותיים ממדגם מייצג של הורים . הממצאים הראו שהעמדה הכללית כלפי שיעורי בית היא חיובית בקרב שני שלישים מההורים . שיעורי בית נתפסים כמועילים יותר על ידי הורים לתלמידים בחטיבת ביניים ובתיכון מאשר בבית ספר יסודי . אשר למעורבות, נמצאו שלושה דפוסים : היעדר מעורבות, מעורבות מתונה ומעורבות פעילה . עוד עולה מהמחקר, שהורים דתיים והורים שאינם ילידי הארץ מייחסים חשיבות רבה יותר לשיעורי הבית . הדיון עוסק בהשלכות המחקר לגבי שילוב רב יותר של הורים בלמידה המבוססת על שיעורי בית . הספר יוצא לאור במסגרת מרכז 'מהות', הפועל במכללת לוינסקי לחינוך, בתמיכה של אגף בכיר שפ"י במשרד החינוך, ובתמיכתו של המשרד . מרכז 'מהות' פועל כמרכז ארצי למידע, למחקר ולפיתוח בתחום תקשורת משפחות ‑ מערכת החינוך . הוא הוקם בשנת 2016 בעקבות המלצות מומחים להרחיב ולהעמיק את המחקר בתחום קשרי הגומלין בין הורים לבין מערכת החינוך . במסגרת הפעילות של המרכז, נערכו עד היום יותר מ ‑ 30 מחקרים על נושא הקשר הורים ‑ מערכת החינוך, נערכו ארבעה כנסים ארציים ונכתב ספר, המרכז את המחקרים שנערכו בשנה הראשונה . הספר הנוכחי הוא השני הנכתב במסגרת מרכז מהות, והוא צמח מתוך מחקרים שהוצגו בכנס הארצי הראשון . המחקרים המוצגים בספר נערכו על ידי אנשי אקדמיה באוניברסיטאות ובמכללות, שמתמחים בסוגיה של מעורבות הורים בחינוך . עורכי הספר הם פרופ' איציק גילת, ראש רשות המחקר במכללת לוינסקי לחינוך, וד"ר עידית טבק, שהקימה את מרכז 'מהות' ועמדה בראשו במשך

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר