תוכן העניינים

עמוד:6

ד . "וְאֵיךְ פִּתְאֹם חוֹזֵר הַנּוֹף לַדְּמוּת הַנְּכוֹנָה" — שירתה של תרצה אתר כמתמללת חרדה וכמציעה לה מזור 192 5 . שירה בביבליותרפיה — לדבר את הבלתי ניתן לתמלול בקליניקה 211 פרק שני : "וְהַיֶּלֶד הַזֶּה הוּא אֲנִי" : ייחודיות השימוש בספרות ילדים בטיפול במבוגרים ואיכויותיה התרפויטיות 217 1 . הגדרות ואיכויות תרפויטיות של ספרות ילדים וסוגיית הנמען הכפול 217 2 . מושג המרחב הפוטנציאלי הוויניקוטיאני 224 3 . ספרות ילדים בטיפול במבוגרים כמרחב פוטנציאלי בעולמו של המטופל— טענה והדגמות 227 א . המפגש עם ספרות ילדים כמאפשר ביטויי מחאה כנגד תביעות ריצוי בילדוּת 227 א 1 . "אם אמא שלי לא יכולה לאהוב אותי — מי כבר בעולם כולו יצליח בזה ? " — נורית זרחי 230 א 2 . "זוגות וזאת" — נורית זרחי 235 א 3 . "אַמְבַּטְיָם" — נורית זרחי 238 ב . "זה אושר להיות חבוי, אך אסון לא להימצא" — ספרות ילדים בטיפול במבוגרים כאפשרות להימצא 241 ב 1 . "מִילִיגְרָם" — נורית זרחי 244 ב 2 . "דְּרָקוֹן — אֵין דָּבָר כָּזֶה" — גֶּ'ק קֶנְט 250 ב 3 . "נִינָה בּוֹרַחַת" — נורית זרחי 253 ג . מרחב פוטנציאלי שבין תלות לנפרדות — ספרות ילדים כמאפשרת את התנועה ביניהן 258 ג 1 . הַתַּרְנְגֹלֶת שֶׁהָלְכָה אָחוֹרָה — נורית זרחי 262 ג 2 . חִבּוּק — דויד גרוסמן 266 ג 3 . "עוֹד נִמְשֶׁכֶת הַשַּׁלְשֶׁלֶת" — נורית זרחי 269 4 . שימוש בספרות ילדים בטיפול במבוגרים בקליניקה 273 פרק שלישי — "אֲנִי כּוֹתֶבֶת כְּמִי שֶׁבְּסַכִּין מוּנֶפֶת בַּחֹשֶךְ" : על תרומתה הייחודית של כתיבה בטיפול 277 1 . כתיבה והשפעותיה התרפויטיות 277 2 . מושג העצמי האמיתי הוויניקוטיאני 289 3 . כתיבה וקישורה למושג העצמי האמיתי — טענה והדגמות 296 א . הכתיבה כאפשרות מגע עם היסוד הלא מְתקשר של העצמי האמיתי 297 ב . הכתיבה כבית וכמסע 305 ג . הכתיבה כאפשרות לברוא 331 4 . שימוש בכתיבה בטיפול בקליניקה 342 אחרית דבר 345 רשימת מקורות 349

הוצאת אוניברסיטת בר אילן

פרדס הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר