1 מחול אירופי עכשווי והמשאב המשותף

עמוד:10

10 רמזי ברט מכך, מפני שהיא מסבה את תשומת הלב לרעיונות נורמטיביים בקשר לגבולות של מה שהמחול אמור להיות . היא עושה זאת באמצעות הדרך שבה לה רואה נושא ונותן עם הצופים, ובאמצעות סוגי החומרים התנועתיים שהוא מבצע, שאינם עולים בקנה אחד עם הציפיות מהווירטואוזיות הנורמטיבית . לה רואה אומר במשתמע לצופים, “גם לכם יש פוטנציאל לעשות מחול . “ באמצעות כל זה, ) 2014 ( Sans titre מאתגרת את הטבע המוסדי של מחול הבמה . מוסד משרת ומקדם מטרה ספציפית — שבמקרה של אמנות הבמה היא הערכת המופע . המוסד מארגן את הדרך שבה אנשים מבצעים זאת באמצעות סידור והסדרה של אמצעי הגישה ושל אופני ההתנהגות . כמו שבריאן מסומי מציין : מיסוד של עבודת נגרות מאפשר שעתוק ( באמצעות הכשרה של נגרים, באמצעות שילובם בשיטת עבודה שבה אפשר להורות להם לחזור על התהליך לפי הצורך ) והבאה לכלל שלמות ( באמצעות הצבירה וההפצה 4 של טכניקות ) . באור זה, המיסוד מכשיר את השעתוק של מחול הבמה באמצעות הכשרה באוצרות תנועה מוכרים . הארכיטקטורה של התיאטראות, המַּקְצָה מרחבים נפרדים למבצעים ולצופים, והמוסכמה שקשת הפרוסניום היא קיר רביעי מכתיבות יחסים ספציפיים בין הרקדנים לקהל . המיסוד מכשיר גם אינטראקציות בין רקדנים למי שמזמינים, מקדמים ומספקים מחול . אף שכל האינטראקציות האלה בינאישיות במהותן, הן מוכתבות על ידי מה שהמבנים הפיזיים והאידיאולוגיים הנורמטיביים של המוסד מאפשרים . שימו לב כיצד ) 2014 ( Sans titre משבשת או שוברת את כל זה . כדי ליזום משא ומתן בין הרקדן לצופה, היא משבשת יחסים ממוסדים . היא מסרבת לציית לציפיות הקונבנציונליות שלפיהן ערב בתיאטרון מציע מופע ראווה מהנה, ואמור להיות בעיקרון חוויה צרכנית . הרכיבים השונים של עולם המחול, כפי שהוא ממוסד, לרבות הפרקטיקות של התיאטראות, של סוכנויות ההפקה ושל מרכזי האמנות, של מממנים, של מבקרים, של קונסרבטוריונים ושל חוקרי מחול, יוצרים ומשמרים את הנורמות

הוצאת אסיה


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר